tisdag, februari 26, 2008

Lite olika om man säger något som sådant



Måste ha en paus. Jag vill inte jobba mer nu. Alltså inte alls. Inte någonstans alls. Bortsett från några dagar i jul har jag inte haft ledigt sedan i somras och ja, det kanske är ett ruskigt I-landsproblem men that's the score. Jag har försatt mig i prekära situationer, jag har sällan eller aldrig satt hälsan i första rummet. Problemet är att jag tror inte att kommande generationer kommer att få det bättre. NY hägrar.

Vilka träffar jag på Debban imorgon? Jag ser fram emot som fan!

Och en sak till. Är det någon som vet vilken reklam det är med pojken som slår dank på en gata och sparkar lite i gruset med voiceovern "Skriker... lagar frukost.... tittar på TV... Det är allt jag vet vad vuxna gör..." ???

För er som inte sett/hört kan jag rekommendera nedan.

7 kommentarer:

klenin sa...

..spontant så känns den som en pensionsreklam, jag älskar den!

Imorgon ses du, jag, Betty, Crab. Kreek, Krick, Mia, Jeppe, Trasan och ev. ett par till jeppar via Jeppe. Klockan sju!

Nevvan kommer göra dig gott P. Och så tycker jag att du ska prata med H och berätta att du från och med nu jobbar heltid - dvs 40 h/v - och inte så vansinnigt mkt som du gjort alldeles för länge. Du vill itne bli så trött och nere som jag blev av bl.a. lång stress, believe you me.

Unknown sa...

-dom e himma nu!
-de i di ja?
-jao!

Betty sa...

Kära Le puff!

Nu sätter du ner foten och så blir det bra sen. Kanske har jag sagt det för många ggr till andra och inte till dig. Du jobbar för mycket! Det vinner ingen på, allra minst du själv.

Så Puff, imorgon. Då jäklar är det du, jag och de andra på Debban. Det skålar vi på!

Unknown sa...

Och ta det lite lugnt min vän, vi vill ha kvar dig som du är. Hel och ren.
NY, vad gött det hade varit. Men, dit ska jag inte, har redan 4 resor inbokade innan juli slut.

Kommer ta mig förbi Skåneland 27-30mars, dvs tors-söndag. Långt till dess, I know, men tycker ni ska ha lite AW eller lunch i åtanke för fredagen. Jobbar på kontoret V Hamnen då. Men jag hör av mig om detta senare.

Erik sa...

Mm, ni har rätt. Tack. Fan vad gött imorgon!

Katten, jag komme rhem från NY den 30:e, hinner vi ses på kvällen då eller? (söndag)

klenin sa...

AW inkl. Katt den 27/3 - check

Lunch kring VH samma dag, kanske på tjusiga Doc Italiano där i faggorna - check!

Unknown sa...

Puffen - alltså Malmö högskola är fruktansvärt ibland.

Jag satt på möte igår och så helt plötsligt så får jag reda på att jag är ansvarig för mkv spåret i konsumtiosnkursen. Jaha, och sedan att delkurs tre som skall börja i april är helt obemannad med lärare, innehåll och allting. Luften gick ur mig. Det kan ju inte vara normalt att det är på detta viset.

Igår funderade jag på allvar att säga upp mig helt och hållet. Men då skulle jag sätta Pernilla (min chef) i skiten så totalt, och det är inte hennes fel, utan hennes företrädare, Ylvas fel.

Jag vet inte om det är samma problem du har Puffen, men om det är det så föratår jag dig.

Vi ses imorgon - och håll tummarna för mitt slutseminarium imorgon