onsdag, mars 11, 2009

Plz hit me

Alltså jag önskar verkligen att jag kunde få bli lite lagomsjuk någon gång - influensan eller förkylningen tack. Sängliggande under en filt med lite film i en vecka. Det hade passat mig perfekt. Men jag drabbas fan aldrig...(okej detta scenario måste utspelas i Malmö).

Lärde mig förresten att koka korv i förra veckan. Vet ni hur man gör?? Jag kan berätta: koka upp vatten, lägg i korven, DRA UNDAN kastrullen från plattan och låt korven bara ligga där och mysa i kokvattnet i 7 minuter. Sen klart. Helt jävla fantastiskt! Korven spricker aldrig.

Men någon som verkligen borde tänka om är herr Heinz...har ni testat den där ketchupen som är i en lite mer fyrkantig, ihoptryckt flaska? Stay away - det är helt omöjligt att få ut något annat än massa ketchup som liksom forsar ut över korven. Alltså jag blir så arg när jag tänker på det. VARJE GÅNG OAVSETT HUR FÖRSIKTIG JAG ÄR!

3 kommentarer:

Unknown sa...

hrmm

det är ju aldrig kul att vara sjuk (särskilt inte om man har förtroendearbetstid - då hopar ju sig bara jobbet som skulle bli gjort)

och kokt korv ... är det inte godare att steka den - och då en lite starkare variant - vanlig svensk kokt korv badande i heinz ... låter sådär

Unknown sa...

Stekt korv är också min favvo, då får man den där ytan som knäpper till vid varje tugga. Love it.

Men hur ofta äter ni korv nu för tiden? För mig är det väldigt sällan, så vida det inte är nån snatsig spansk variant.

Men sjukt gott är det ju. Med eller utan Heinz.

Betty sa...

Mitt liv i Kalmar är inte alltid som mitt riktiga liv (läs dyr finöl, bra viner, långkok, ost) utan här satsar jag på kokkorv, färdig ärtsoppa och annat deprimerande.

Inte alltid men ibland. Korvätning har jag ägnat mig åt vid två tillfällen, en gång i förrgår.