fredag, juli 31, 2009

Svar på frågan tack

Jo, på måndag åker jag till min andra stad där jag bor under veckorna ni vet. Och tänker att jag ska kasta det lilla jag har i frysen. Bland annat lite fryst fisk och kött. Okej jag vet att det inte är PK att kasta mat, men det här är käket är över 1 år gammalt. Och jag kommer aldrig äta det. Så min fråga - är det okej att kasta det i soptunnan ute på gården som en helt vanlig matkasse? Ja menar det är ju rötmånad och allt. Å andra sidan var skulle jag annars kasta det?


Tacksam för svar.

4 kommentarer:

klenin sa...

Haha, du kan klura på de märkligaste av grejer. Släng sakerna när de fortfarande är frysta, kvällen innan soptömning, så slipper du fundera mera.

Unknown sa...

Ja, eller så skit i att fundera alls och bara kasta allt när du vill, fruset eller ofruset, spotömning eller ej.

du kastar väl annan mat trots rötmånad och allt?

Betty sa...

Maten ligger fortfarande i frysen - men jag tror jag tar mig i kragen och kör på Annas alternativ. Eftersom jag inte har en susning om när sopkärlen töms.

Unknown sa...

mat bör högst vara i frysen i 3 månader - sedan kan de bli frystskadade