fredag, september 04, 2009

Sådär kul

Jaha! Fan, det är lätt att glömma bloggen. Det är dåligt. Inga notifications och så.

Men, nu sitter jag på ett 1,5 h försenat tåg mot sthlm iaf. Jag orkar inte jobba med saker som innebär för mkt tänkt. Igår drack jag lite öl och var på debaser. Det var trevligt sällskap men sådär bra känsla överlag. Konserten var sådär, men denna är jävligt fin, lyssna minst 2 ggr. http://open.spotify.com/track/36CCamwOcuCfMtVTmz9s13

Jag har överlevt första veckan med alla nya studenter som verkar leva efter Kräkets gamla motto; Enter, raise hell, leave. Eller är det det jag gör på mina kursintroduktioner. Nu är de överallt, studenterna. Pratade med klenin samtidigt som jag gick in på en restaurangs uteservering i veckan (cykelhjäm, kavaj och mobilen på axeln, lite stressad) och försökte rycka en meny ur en servitris famn. Hon tittade på mig jättekonstigt och ryggade tillbaka eftersom hon inte jobbade där utan skulle äta där. Dessutom var hon en av mina studenter. Insåg jag senare. (detta tycker jag är en ganska kul grej, alltså komisk)

Och nu är jag själv student och ska betala kåravgifter och leta scheman. Konstigt det där. Men kul (fast inte så komiskt. Eller kanske?)

Mer som är är att jag blev dissad via facebook igår. Eller dumpad? Jag vet inte. Det är komplicerat. Konstiga relationer som tar slut på konstiga sätt. Men i sommar jag har således lagt alldeles för mkt tid och energi på onödiga saker. Jävligt drygt och olustkänslor ja. Men det är trots allt kul att känna lite ibland (kul men inte komiskt).

Det är höst och mkt nytt nu, det är bra! Inte komiskt men kul.

Jag räknar med att få träffa er exilmalmöiter på lördag. Brunch eller fika på dagen? Jag kommer att husera på Öfvre tillsammans med en kulturchef.

Inga kommentarer: