måndag, juni 16, 2008

kändis-span


Egentligen hade jag ju tänkt uppdatera er om mina kändis sightings här i Stockholm. Men det händer ju mest hela tiden att man ser ett välkänt ansikte. Och var går gränsen? För nyhetsuppläsare, Melinda Wrede och TV-kockar springer man ju på titt som tätt här, men....räknas de verkligen?


Dock, mina vänner, var jag i Barcelona i förra veckan. Satt och mös och pös på Betty Fords med en fet drink i handen. In valsar denna donna, Esther Canadãs.
För er som inte längre har toppkoll på det sena 90-talets toppmodeller så är det bara att sätta igång och googla.
Enbart 30 år gammal har hon hunnit med två äktenskap (varav ett med modellkollegan Mark Vanderloo som jag vet att Kitty vurmade för på den tiden vi bodde ihop i Lund, samt ett med klassikern för modeller - en formel 1-stallägare), adoption, samt att knarka ner sig själv.
Det sista har jag inget mer belägg för än det faktum att hon såg jävulskt risig ut. Och att de två medelålders män hon var där med bokstavligt talat höll henne i vars en arm medan hon virrade runt kring bardisken. Eller som en av mina bordskamrater uttryckte det:
- Fuck, that's Ester Canadãs! ..... She looks nasty!
Till saken hör att hon är spanjorska och nog är lite av en superkändis i Barcelona där hon numer är bosatt.
Ja, jag tyckte det var lite kul i alla fall att se en toppmodell i världsklass. Om än en f.d. sådan.



1 kommentar:

Unknown sa...

keep the sights coming

jag intresserar mig för allt