tisdag, april 24, 2007

Folkpark 2007!





I sommar turnerar Säkert!, Pengabrorsan Moneybrother och mannen med det lockiga håret, Salem Al Fakir, land och rike runt. Jag missar tyvärr deras spelning i Nypans Folkets Park.

Det kanske är lika bra, eftersom det enda band jag sett där är Dia Psalma. Eller sett och sett, jag stod mest vänd bakåt och trånade efter min tillfälliga förälskelse, Kalle Eriksson. Han hade någon vecka tidigare gett mig en t-shirt med Brainpool-loggan på. Det hela hände faktiskt just i Folkets Park, på ett klassiskt gymnasiedisko ni vet. Vårt hette GT (efter skolorna Gripen och Tessin), men som sextonåring insåg jag inte hur otroligt roligt det namnet var. Gin och tonic var inget jag tutade i mig på den tiden tyvärr. Någon timme efter att Kalle strippat av sig sin övre (övre!) t-shirt kom han fram till mig igen, och bad att få tröjan tillbaka. Jag tittade på byltet jag hade i handen, upp på honom igen, ner på tröjan, upp på en vid det här laget ganska irriterad Kalle och insåg sen att jag var tvungen att ge tillbaka den. Men sen dess hade jag forfarande ett gott öga till honom. Jag tror att jag trodde att han faktiskt möjligen, eller iallafall lite grann, verkligen gillade mig.

Men det var ju inte det jag skulle berätta om.

Säkert!, Moneybrother och Salem ska alltså på folkparksturné i sommar. Jag utgår från att glada Palekings packar in sig i Memphis och, eh... Elins bil och tar oss till Kristianstad den 4 augusti!

Pengabrorsan är vansinnigt bra. Jag ska köpa tidig Bruce Springsteen för alla mina pengar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

då kan vi hälsa på farmor som i kristianshora

Betty sa...

Mr J och jag är antagligen utomlands då, men annars är jag med!