tisdag, juli 08, 2008

Jag verkligen älskar den offentliga konsten. I dag kom det en konstpedagog till jobbet och satte upp tavlor av konstnärer från trakten. Shit va mycket bra konst hon kom med! Jag fick en ny favoritkonstnär Anna Karlkvist Rieloff (oklart exakt vilka efternamn hon använder). Och det fina var att just den tavlan hängdes upp utanför mitt kontor. En stor tavla av en kvinna med låååånga flätor och utan ansikte. Jag är så väldigt glad.

Sen skulle jag vilja be den som har DN Söndag kvar att plocka fram namnet på den musiker som kom från Gotland (polare med L. Watkins) och hade ngn koppling till Peter; Bjorn och John och som ska släppa skiva i höst. Och som bor i USA (kvan varit Texas) Tack på förhand.




Bilden är tagen från Bildkonstakademin, jag hoppas att det är okej.

Inga kommentarer: