måndag, augusti 04, 2008

Puff City



Nu är jag här.

På min första officiella jobbdag vaknade jag med en främling på armen. Detta kan som ni vet både vara bra och dåligt, eller lite både och. Idag var det definitivt dåligt eftersom det var en fästing. Efter att ha avlägsnat den och släppt ut den på fria aktiviteter framför spiständaren satt jag och väntade ut regnet för att kunna cykla till jobbet. Det tog nästan två timmar.

Nu sitter jag och funderar på huruvida jag ska fortsätta städa mitt kontor eller börja läsa mina mail. Fast egentligt väntar jag bara ut regnet för att kunna cykla härifrån.

Efter fem veckors semester undrar jag lite vad som egentligen hände. Minns knappt vad jag gjorde innan livet på slottet t.ex. Jag har visserligen inte tragglat mig igenom alla minneskort ännu... "Fan vad jag semestrade i sommar! Hade jag kul?" Ja, definitivt. Jag tror att jag måste börja följa upp lite mer och man borde göra lite grafer över olika saker. Lite som Stefan Holm fast inte lika resultatfokuserat. Var det någon som såg inför OS-dokumentären? Stefan är sjukt bra på uppföljning och statistik.

I Ernst Billgrens bok Min kamp för han in vad han gör i ett program som när tillräckligt mycket data finns bestämmer vad han ska göra. Han behöver bara följa gubben i den något begränsade pacman-värld som utgörs av hans verkstad, hans bostad, 7-eleven och Stureplan. Nu när man har saker att göra, saker som man inte helt har bestämt själv, går det kanske inte att genomföra fullt ut, eller kanske det är det det gör. Frågan är hur ens värld skulle se ut? Ganska trist antagligen. Utmaning. Fast fan vad deppigt. Väldigt o-Sartre. Man vill ju föresten ha det som Sim City och inte som Pacman.

Jag har även bestämt mig för att måla om och renovera lite, funderar ganska mycket på grafer och nivåer. Alltså inte i samband med renovering (det är redan (o)gjort) utan generellt. Hoppas mycket på att min nya, bruna och snabba tvåhjuling kommer snart. Vilken jäkla tur att semestern är slut så att man hinner med lite mer. Ganska peppad på nya Batman. Ska vi hoppas på att det regnar på fredag kanske? Vill någon ut till IKEA och byggvaruhus på onsdag? Jag kör.

Aiight!

4 kommentarer:

klenin sa...

Jag vill lätt med till IKEA! Fantastiskt inlägg förresten.

Unknown sa...

men fästingar trivs väl inte när det är varmt eller?

Erik sa...

Osäker på hur du menar.. I min säng eller framför spiständaren..?

Unknown sa...

aha en inomhusfästing