tisdag, september 30, 2008

Nu när jag har er attention

Okej, nu när alla tokanvänder bloggen kan ni kanske hjälpa mig med en grej. Medan ni köper lägenheter, gör karriär i Värmland, klickar hem cyklar och bygger vind pysslar jag med viktiga saker. Letar efter höststövlar alltså.

Varje år drömmer jag om de perfekta höststövlarna utan att hitta några alls. Men nu har jag siktet inställt på ett par med lagom hög/låg klack och hyfsat lågt skaft. Vagabond också; de gör skor som passar Kalle Anka-fötter som mina. Så nu är frågan: svarta eller konjaksfärgade (färgerna är en länk)? Ska man köra säkert svart kort eller kanske lite piffigare ljusare? Hur blankt svart är okej utan att se ut som en hooker från Gina Tricot (ju mattare desto bättre tänker jag)? Passar konjak (det är de som kallar färgen så, inte jag) till det mesta? Tröttnar man?

Vad säger PK, världens snyggaste gäng? Fö vill jag verkligen påpeka att de är mycket finare på fötterna än på bilderna: om jag inte sett dem i butik först hade jag knappast klickat in på dem sajten.

PS: Länkarna syns inte ,ed nya färgerna... inte bra.

6 kommentarer:

Unknown sa...

konjak kanske är, eller jag kan nog med stor säkerhet säga är, en modefärg i höst, men rågan är om den kommer hålla - svart är ett säkrare kort, och mer lättmatchat

klenin sa...

Japp, det går omkring mycket konjak ute på stan, den saken är säker. Hmm...

Erik sa...

Svart dp, jag ändrar mig. Har vi inte diskuterat detta flera ggr innan :)

Betty sa...

Jag säger konjak trots att jag är lite tveko till klackens färg. Tycker att den svarta ser lite trist ut och lädret ser ut att slitas snyggare i konjak än i svart.

klenin sa...

Okej, nu har jag testat de svarta och de är lite för blanka för att kännas ok. Så de går bort. Konjak... kanske. Eller så blir det inga. Vem vet, kanske lägger jag min tankekraft på något av större värde?

Erik sa...

Jag tycker konjak!