tisdag, juni 02, 2009

Fram med faktan

Okej tjejer! Berätta nu var man köper bäst tights och strumbyxor i basfärgen svart. De ska alltså ha lång hållbarhet och inte börja släppa igenom vit tråd (?) efter 5 tvättar eller gå sönder i tyget.

Hatar H&Ms strymbyxor 40 den sen de plockat bort något material i de som gör att de liksom är matta, går sönder i grenen/tårna och är av skitdålig kvalle. Jag betackar mig också från tights som är så där lite korta och slutar på halva vaden. De måste sluta vid den dära knölen på foten.

Jag skiter i vad det kostar. Jag måste ha en bra basuppsättning.

Så berätta nu. Vilka alternativ finns det? Måste jag börja handla på Lindex?

8 kommentarer:

klenin sa...

Köpte just svarta strumpbyxor i 40 den på HM sist. En användning, sen hade jag en noppa som blev ett hål på låret, och det andra paret är redan liksom strimmiga. Å andra sidan är mina tjockare (?) leggings därifrån sjukt bra, har inte haft några problem alls.

Men jag vill slå ett slag för Falke som finns på bla Twilfit. Har ett par lila leggins därifrån - däremot just vadlånga - men de är sjukt bra, lagom elastiska, och sådär kvalitetsmatta som billigare grejor aldrig är. Wolford har jag däremot sett nåt test om, de var sämst på typ allt.

Lindex underkläder och strumpor känns så sjukt dammigt och trist tycker jag, bara inredningen i butiken luktar tant. Twilfit is the shit, i Malmö är den på Stora Nygatan absolut bäst tycker jag.

Unknown sa...

Kan detta hjälpa? http://www.testfakta.se/img/2009/3/11/138750.pdf

Jag brukar själv köpa Lindex 5-pack strumpisar, dock av mindre den än 40, denna tjocklek har jag ganska liten erfarenhet av.

Sen vill jag också rikta spotlighten mot Klenins ganska ihäridga användande av ordet just.
Det har eskalerat. Undrar varför.

klenin sa...

Hahaha, två gånger i en ganska lång kommentar, är det mycket? Eller gör jag det annars också? Pratar jag så också?

Unknown sa...

ja, jag har lagt märke till det. så oavsett hur mycket du använder det ordet så är det så pass mycket att jag lagt märke till det.

fick till och med det kortfattade svaret "just" en gång när jag skev något till dig.

Betty sa...

yeah jag visste att Anna skulle leverera! Okej återkommer när jag läst testet.

Falke - har testat de e för korta för min smak plus att de blev nopriga i grenen ganska fort (eller vänta kan varit Wolford...).

Just så.

David Jonsson sa...

Falke har också herrstrumpor.

Om detta nu har utvecklats till en konsumetblogg så tycker jag också herrstrumpor är värda en kommentar.

Falke är inte prisvärda i min mening.

Mycket fina färger som tål många tvättar med bibehållen ton. Materialet är också skönt (dock ej testat ullvarianten) men de har en ful logga under fotsulan, någon man skolös inte vill riskera att blotta.

Värre är dock de för korta skaften, ett problem för en karl men långa vader likt undertecknad.

Slutligen, och kanske värst, är emellertid att jag upplever att de går sönder alldeles för fort. Här handlar det emellertid inte om de klassiska problemområdena; häl och tå, utan snarare i "sömmarna", eller vad det kan tänkas kallas, där strumpans olika delar möts.

Det var det, summa summarum, jakten på strumpor fortsätter. Hade stora förväntningar på Falke men tyvärr.

Betty sa...

Okej testet...vilket skämt - det är ju precis min hatstrumpbyxor som vann - och förklarar just "bäst i test"-skylten som fanns på HM. Men jag är redo att testa KappAhls "Micro Fiber" (2a platsen). Jag tror också att det är just de dära micor fibrerna som är HMs problem - att de har plockat bort det ur produkten. För HMs strumpor var kanon för typ 4 år sen.

Väldigt bra information också från dig David. Vanliga strumpor är ju alltid aktuella.

Känns oerhört tungt att behöva kliva över KappAhls trösklar - men jag är desperat.

Erik sa...

Basplagg hit och basplagg dit. Du menar fotknölen?

Jag klippte precis nageln på den där tån som är stor förresten.