torsdag, februari 04, 2010

Bitch is going down

Tog för en halvtimme sedan emot ett samtal från vaktmästaren i mitt hus om att det låg ett "större paket till dig och skräpade i sandlådan" och att jag kunde hämta paketet hos honom.

Intressant tänkte jag som ju i söndags beställde en mkt fin laddning kläder från "the net" till ett totalt värde av 5.800 kr. Ringde UPS för att fråga vad som i helvete hade hänt med mitt paket och fick svaret att jorå, det var levererat. Till Jesper. Frågade vem Jesper var och fick svaret att det var min närmsta granne. Frågade hur de vet att Jesper är min närmsta granne eftersom jag inte själv vet det. Fick svaret att Jesper sa att han var det DÄR HAN STOD UTANFÖR MIN PORT!

Frågade vad Jesper hette i efternamn och fick svaret att de inte visste. Frågade hur i helvete de kan ge ett paket till någon de inte vet vem det är och fick svaret att de kunde ge paketet till närmsta granne enligt sina avtal. Frågade varför min närmsta granne skulle stå och hänga utanför vårt hus istället för att befinna sig i det om han verkligen bodde där. Och varför UPS inte istället bett honom släppa in dem i porten om han nu var min granne. Det visste de inte. I meningsutbytet som följde kan jag ha gjort mig skyldig till olaga hot, jag är inte helt säker på hur lagen ser ut där.

Snart ska jag ta mig hem från jobbet för att hämta mitt paket eftersom vaktmästaren var på plats till 16.30. UPS ska ringa tillbaka med en förklaring på hur detta spektakel kunde ske. Ser fram emot att diskutera detta med dem ytterligare.

2 kommentarer:

Betty sa...

Nehej!!! Fy fy fan!!

klenin sa...

Som sagt, jag tror att det är omöjligt att ta i för mycket i ett sånt här läge. Ge oss en update, vad har hänt sen sist?!