måndag, december 31, 2007

Årets ...

Årets starkaste drink - "Terminator" i Wroclaw

Årets mest magiska konsert - Regina Spektor, på Kool House med Krabban

Årets "jag är på väg att bli en stalker" moment - Hänga i hotellobbyn med Hanson's tjocka manager i väntan på tre medelmåttiga bröder från Oklahoma.

Årets stenansikte - klenin sovandes

Årets "men var inte du dödsjuk?" - Pontus, får en sjoborre i foten sista dagen på cypern, skickar desperat mess från flygplatsen, en timme senare tar han emot i sin lägenhet med en cigg ena handen, ett glas rödvin i andra "Tjena, hur är läget, cypern var jättenice"

Årets mundiarré - Betty i Taxikön efter HC-diskot i Sälen

Årets bombnedslag - Emma på samma disko

Årets "Vad håller de på med?" - Emma och Emma i en kanot

Sedan finns det ju flera absurda godbitar ur min sommarromans med emil, här kommer mina favoriter:

- Elisabeth skäller ut honom utanför Wonk, jag tittar på

- Vi hånglar i mitt fönster, stormen viner utanför och ur stereon spelas "total eclipse of my heart".

- Kristian försöker göra mig avundsjuk genom intensiv aktivitet på hans facebooksida

- Jag blir hooked på bingo i Blå hallen, letar desperat efter en tia till ett nytt spel

1 kommentar:

klenin sa...

Årets meet my friends - Jakob tvingar min polska släkt att stanna på väg hem från en bar för att han bestämt måste kissa offentligt när vi passerar en vacker park.

Årets barn i godisaffär - Designers Remix utförsäljning i Köpenhamn. Över tio plagg på lite drygt en timme.

Årets favorit i repris - Betty i Sonia Rykiel efter tolvslaget.

Årets surpris alla kategorier - Katten blir Chandler Bong.

Årets polack - Polens vicegeneral upplyser vårt middagssällskap om att han känner till Sodom eftersom hans fru knullar som ett djur.

Årets röta - Jakob kan inte polska.

Årets nu jävlar - Katten och jag bokar Tokyoresa.

Årets invigning - jag och Betty introduceras för tequila gold av Peter.

Årets mest rörande - Boogie alstrar palekingsbebis!

Årets genidrag - Emma tar med Solde till B&B.

Årets "gillar du nåt annat än kaffe"? - Dan.

Årets stalking experience - Kräket sjunger "These boots were made for stalking" inklusive apelsindans utanför Möllan.

Årets bekantskapskrets - Puffens.

Årets approach - Clabbe af Geijerstams "tja!" på gågatan.

Årets fest - Katten och Jakobs Pre Power Take-off Party (a.k.a. Festen).