torsdag, maj 15, 2008

spikning och vansinne

Hej

Nu är avhandlingen spikad och exemplar på väg, men jag misstänker att tryckeriet har tryckt från två filer, dels det som jag lämnade in och dels det som korrigerades efter provtrycket hade gåtts igenom och det är ju lite synd om det finns en del avhandlingar på vift med lite fler fel än de andra.

Om ni upptäcker något konstigt när ni får era avhandlingar hör av er så ska jag klaga.

När jag stod på UB och kikade på de 20 som skulle lämnas in där och blädrade i ett ex upptäckte jag till min fasa att den började på sidan 32 direkt efter innehållsförteckningen, jag fick panik, men höll masken, blädrade i några andra ex och där var inte detta fel med ... puh ...

Sitter sedan på tåget på väg hem med några ex som jag skall lägga i facken på Malmö högskola och ett ex till mig, och ser då att att att de ändringar som jag bad om efter provtrycket inte är gjorda ... jag tänker jaja, det är bara kosmetika men bestämmer ändå för att kolla igenom det ordentligt mot provtrycket jag har hemma för att se om några allvarliga missar är kvar.

Kommer sedan hem med mitt ex - eftersom resten är utdelade i k3's fack, och märker att det är några fel alls i mitt exemplar... det är nu jag börjar misstänka jag är håller på att bli knäpp, att alla ex egentligen har varit okej hela tiden, men att jag börjar se saker som inte finns... eller så är det så att tryckeriet har tryckt från två filer...

Jag drar till london

1 kommentar:

klenin sa...

Jag har sagt det live och nu säger jag det här: Jake baby - du har skrivit världens finaste förord ju!