måndag, september 22, 2008

Mackan och Ministern, bland annat









På fredag tar jag mig till bokmässan i Götlaborrg, t/r på en och samma dag. Det blir alltså inget tjusigt hotellrum för mig i år, men inte heller något jobb eller alldeles för korta T-shirts med NE-tryck. Och troligtvis ingen presumtiv NE-kund som smeker mig över rumpan samtidigt som han berömmer sina resultat på NE:s flaggspel på nätet, även det en incident från förra året.

Däremot kommer det bli en top floor räkmacka, häng med Emma, gratiskaffe från Johan och Dan, kanske en skymt av Poetper, möjligen ett seminarium med Joanna Rubin Dranger och inte minst en rendez-vouz med allas vår Mackan!

Ni som missar honom på fredag (och liksom jag inte tajmade in hans blixtvisit i Malmö idag) kan istället se honom skymta förbi i rutan i ett inslag från kvällens Sydnytt. Som ministerns sidekick siktar Le Mack på snaggad friss, uppknäppt kostym och många glada handskakningar i bakgrunden. Stay alert, det är väldigt mycket "now you see him, now you don't."

1 kommentar:

Marcus Hartmann sa...

Ja, häng med mig i Gbg. Jag är på plats onsdag kväll till fredag kväll! Lite småupptagen på dagarna men håll utkik efter var ministern ska vara så lär ju jag var där...