fredag, september 26, 2008

Dagens kändisfavvo i bokminglet

Johan fotade mig och Dan med Ola Ström, Joanna Rubin Dranger var minst lika snygg live och Lars Ohly, den lilla knatten, sprang rakt på mig i en av gångarna. Snygg-Coco signerade mitt (sitt) nya seriealbum och Jens Lapidus var... liksom... jag vet inte.. magisk. Det var jag inte beredd på.

Men min favorit i dagens ganska digra skörd: Tomas Ledin. Han såg helt sjukt frrrrrrressh ut i skinnpaj och grå tinningar på Heaven 23, både jag och Lillen hajjade till. Han utstrålade verkligen Pripps Blå och har ta mig tusan inte åldrats en dag sen sommaren var kort. What's your secret, Tompa?

Jag har lånat bilden från den officiella hemsidan. Visst är den fräsig? Den har kanske inte åldrats lika bra.

4 kommentarer:

Erik sa...

Magisk hur då? Het? Jag gillar också Tomas. Ända sedan Kristina (hon bor nu i föräldrahemmat två hus från mina päron med barn i typ tonåren. Vilken tur att jag inte kärade ner mig i henne i tonåren..) spelade in hans bejublade skiva till mig i fjärde klass. Jag tror Tomas hemlighet är att han helt enkelt inte bryr sig. Det är en enkel man. Eller vad sägs om:

"Nu är timmen slagen
Det är slut på blickar och prat
Jag bjuder dig min kropp
Serverad på silverfat"

I natt är jag din och allt det där. Det är kanske som BD hävdar;" happy people never fantasize" Om vad? jo, döden och finanskrisen. Tomas är en glad skit. Vi kan alla lära oss lite av Tomas.

klenin sa...

Magisk som i het, precis. Eller vacker liksom, jag snurrade bara runt ett Bonniershörn med siktet instället på kaffe vid vår monter, och där satt han på en pall. Lugnt och lydigt tittandes in i en mobilkamera som var max 30 cm från Jempas ansikte. Jag tog den fotograferande mannen som ursäkt för att stanna till lite. Eller, som jag egentligen vill få det till, "inte förstöra bilden".

Tomas ja, glad rackare. Och ett fantastiskt citat du skakat fram. Min mamma gillade Tomas där kring -92 nånting. "Evigheternas spel" innehöll dock mer slisk än dina textrader. Fast hit hör väl å andra sidan:

Vad gör du nu för tiden?
Varför hör du aldrig av dej?
Det var alldeles för länge sen vi sågs..

Om man googlar "bor du kvar i samma tvåa" får man 405 träffar. Bara en sån sak.

Erik sa...

"Det fanns kärlek mellan oss,
varför packade du din väska istället för att slåss"

fantastiskt!

Betty sa...

Wow! Tack! Shit idag har jag verkligen lärt mig något nytt. Underskatta inte T.L - dagens lärdom.