torsdag, december 18, 2008

2008: så mycket kärlek, så mycket känsla

Årets present: 20 vänner på ett slott i Frankrike. Häng, gäng, mat, pool, dans och kärlek. Jag vet inte ens var jag ska börja – vad hade jag gjort utan er? Toppades med presenternas gemensamma present: lyxmiddagen på Bloom.

Årets låt honom vaaaaaaa!: Jesus Christ Superstar. Så mäktigt och så satans obehagligt. Puffen kom iklädd Oscar Jacobson. Ola Salo var fenomenal och den där Judas hade ju en jävla pipa.

Årets var hänger ditt Dorian Gray-porträtt: Ryggskott och diagnostiserat åderbråck, med start 4 månader efter the big 3-0. Smygstart med tennisarmbåge vid 29. Tjenamoss, hur gammal är jag egentligen?

Årets var har du varit i hela mitt liv: Bruce Springsteen.

Årets det här var svårt att göra lätt och ledigt: Jag går naken genom en sal med badtunnor på ett japanskt spa, med en hand otroligt krystat placerad över den skymfande tatuering som vid en eventuell upptäckt skulle få mig utslängd på stört.

Årets var det inte svårare än såhär: Jag bestämmer mig för att sluta röka, på en bänk på Stockholms central i juli. Skitenkelt.

Årets sambo över en natt: Lillen. Hon skulle stanna en natt, men det blev tre månader. Tre månader av Gossip Girl i sängen, naturgodis, matlagning, häng, mys och tajt vänskap.

Årets nu kan de sitta med sina wienerschnitzlar: Bordsgrannarna Jake Gyllenhaal och Reese Witherspoon på guldkornet Chez Janou i Paris.

Årets TV-serie: True Blood. Likblek hy och blodslabb har aldrig varit så hett, och en så komplex bög som Lafayette har aldrig tidigare skådats i TV-rutan. Jag älskar det.

Årets stad: Malmö. Snart tio år i stan och det finns fortfarande nya vänner att hitta, samtidigt som gamla inte kan ersättas. Hör ni det, ni som flyttat härifrån. Enough with the eloping already!

Årets jag är verkligen här: Lost in Translation-bardisken på New York Grill, vån 52 på Park Hyatt. En Anna bredvid, en bellini i handen, och ett paket cigaretter som serverats på bricka. Bakom silhuetten av den svarta flygeln: Tokyos skyline. Oförglömligt.

Inga kommentarer: