torsdag, december 04, 2008

Behovet av att få sin röst hörd

Betty vet det redan, att jag älskar att läsa Expressens läsarkommentarer. Det är kul och tragiskt på en och samma gång. Inte lika bittert som på Resumés sida, men desto mer vanvett.

Ibland blir jag lite rädd, ibland skrattar jag högt och ibland gömmer jag huvudet i händerna och funderar över jordens undergång. För det mesta förstår jag faktiskt inte alls vad kommentaren handlar om, antar att det viktiga är att få skriva av sig. Som följande inlägg, två bra exempel från idag:

Angående att personalen på Cinderella (aktuell i TV-programmet Färjan) blivit bestulen på sin personalkassa:

"OOPS, 350 papp?! Åh maj gadd!! Det måste vara dricksen de lagt undan, eller..? Det är en himla massa pengar i alla fulla fall. Vad skulle pengarna användas till tro? Kanske ett inköp av en ny färja med kameror typ överallt så de kan köra "Big Brother: Ferry Edition", haha.. Usch ja, det är tråkigt det där med att förlora pengar. Det är tuffa tider nu liksom...de som har det sämre ställt har inget val - de tar vad de kan av det vi som arbetar har tjänat ihop. Soldaritet - liksom... weeell, kan ju diskuteras. Sen kan vi ju diskutera IPRED o allt vad det heter... stöld, omoral..nej jag orkar inte, detta får räcka så länge...:P "

Bra exempel på någon som nog mest ville skriva av sig lite.

Svaret som kom 7 min senare löd:

"Pengarna har väl kommit tillbaks till sina rätta ägare. Alltså de som på fyllan överskattar sin ekonomiska situation och ger dricks som de aldrig skulle göra i nyktert tillstånd,alltså Färjanpersonalen, som man bäddar får man ligga. Rättvisa har skapats."

Den kommentaren fattar jag inte alls.

Det var allt, nu ska jag jobba lite igen. Jag ville mest skriva av mig lite.

Inga kommentarer: