onsdag, december 10, 2008

Back to basics

Många på fejjan verkar gilla att flasha sina fotoalbum hej vilt. Okej med mig säger jag som glatt klickat in på en friend's friend's nyupplagda bilder. Albumet består av tre klassiska svartvita fotoremsor, det är lite ofokuserat, väldigt basic och några av de finaste bilderna jag sett på sjukt länge! Så, mina vänner, det är dags att återupptäcka fotoautomaten. Skit i tramsiga purikuras med fluffiga Photoshopfinesser och samla femkronor istället. Det kan uppenbarligen bli magiskt.

Känner man sig riktigt biten är det bara att hosta upp kosing och slå till på en egen automat via automattjänst.se. Digitalkamera? Bah.

6 kommentarer:

Unknown sa...

photshopfinesser har nog aldrig varit hett
men vad har hänt med den så hajpade poloraidkameran?

Erik sa...

Jo, photoshopfinesser som inte är filter har alltid varit hett. Polaroiden har jag hemma. Den var även igång på lussekatten (scrolla och hitta Din favoritcyklist på http://www.pistamalmoe.org/2008/12/resultat-fran-lussekatten/). Och Stoffe köpte film till sin nyligen, dyrt, extremt dyrt...

Vad sent det är. fan.

Unknown sa...

eftersom jag bor på 38 kvadrat måste jag nog stå över fotoautomaten. Polaroidkamerans film har ju slutat tillverkeras och jag känner inte för att leta upp gamla lager av film i kanada via internet (a la Stofilen)

dessutom köpte jag en digitalkamera i våras så den håller jag mig till. Men trots allt föredrar jag nog min gamla hederliga kamera, finns en charm med att inte riktigt veta vad man får.

Betty sa...

I vilken automat syns vi, H?

Å, Puffen du är uppe på tok för länge på en vardag.

Erik sa...

Jag vet.

Vaddå, finns det såna kvar i Malmö/sverige?

klenin sa...

Yeah, vilken diskussion det här drog igång! Polaroiden dör ju sakta men säkert ut som sagt, och fr.a. var de sjuuuukt dåliga för miljön.

Jag ska lätt reka automater på stan. Sen, Betty, sätter vi tid och plats!