måndag, februari 23, 2009

Krocken

I mitten av mars var det planerat att jag äntligen ska klippa mig och färga håret. Lisen har klippt mig en gång men annars var det nog nästan ett år sen jag fixade till mig. Tänker att jag ska bli lite blondare och få en frisyr typ som länkarna. OBS! ej färgen på bilderna.


Nu kommer jag inte sitta i frisörstolen just det bokade datumet - håll tummarna för att jag nu inte behöver vänta tills juni för att få en klipptid.

Och vad stoppar mig undrar ni nu så klart. Jo - jag ska bli gudmor och åka till Sthlm på dop! Jorrå - Äntligen ropar jag likt Gert. Självklart tackade jag ja utan att blinka. Men frågan som slog mig efteråt är: Måste jag läsa någon form av dikt i kyrkan? Kommer det kanske krävas att jag läser något religiöst?


Imorgon är det jag som bokar om klipptiden.

14 mars är det som gäller.

Här ser ni frisyrerna:

Bild1


Bild2

3 kommentarer:

klenin sa...

När jag blev gudmor (eller fadder som det ju heter på pappret) läste jag ett stycke ur Bibeln, det klassiska när Jesus säger att barnen ska komma till honom. Envis som jag var läste jag samtidigt som jag höll Noah, på ganska höga klackar. Så det blev inte med min starkaste stämma kan jag säga. Emma behövde å andra sidan inte göra nånting på Linus dop, utom just hålla honom nån vända.

Man behöver inte ens vara med i Svenska Kyrkan för att bli fadder. Ehm... hoppas jag.

Menar du förresten på allvar att det långa håret ryker?

Unknown sa...

Hej

1) Jag gillar det långa håret. Måste säga det, det betyder inte att jag inte kommer gilla det avklippta. Men jag gillar det långa.

2) Ingen aning vad det gäller dopet. Men spontant - nä. Skit i det. Säg något på fikat efter istället, något ickereligiöst. Säg till föräldrarna att du hellre vill säga något fint på fikat så ska väl det vara ok. Ingen mer än gamlisar kan väl de traditionerna idag.

Unknown sa...

När Olofs döptes tvingade prällen mig till ett enskilt snack i en rum i sakristian ... skulle kunna vara inledningen till en bögporrfilm, men tyvärr ...

... mest messsade han om att jag hade ansvar att uppmärksamma dopdagen och hans kristna uppfostran. Sedan fick jag stå framme i kyrkan när han döptes vid sidan av föräldrarna

Nellie är inte döpt,

Jag gillar håret