tisdag, februari 10, 2009

Livet alltså. Så ligger man på sofflocket igen och kollar på TV och datar. Folk dör i Australien och polisen i Malmö verkar ju helt hjärnslöa. Kan tilläggas att det i min 4 år gamla polisanmälan står det, också: Neger. Vet inte riktigt varför, för det var ju inte mitt ordval direkt. Jaja, nog om det.
Man ska ju snacka om vad som är viktigt i livet har jag förstått. Har inte sett Mammut - men det verkar vara grejen. Okej - hur kul ens jobb än må vara - fritiden är väl ändå bäst? Men det sociala livet - jag saknar det - hänget. Så mer middagar runt vårt långa bord. Mer långkok som slumpas bort till de som vill ha. Problemet är väl nu att gänget håller på att utarmas (rent geografiskt då). No more "Första torsdagen i varje månad" (som ju var på onsdagar) och Jakobs söndagsmiddagar. Vi behöver planering och framförhållning. Så jag tänkte att vi måste arbeta på lite längre sikt än vanligt. 5 år. Om 5 år. Var satsar vi på att bo? Om vi ska bo i Sverige så ligger väl valet mellan Stockholm och Malmö, eller har någon annan ort en sportslig? Utomlands verkar väl lite väl avancerat för oss som grupp, eller? The sky is the limit som Puffen brukar hosta. Röstning sker i högermarginalen.

Var vi tillbringar ålderns höst kan vi ta längre fram.

4 kommentarer:

klenin sa...

Usch, flytt- och framtidsångest kickar hon fram till onsdagslunchen, vår Betty. Jag vill inte flytta. Jag gillar Malmö och tänker just nu inte lämna mitt jobb förrän jag får en arg fot i rumpan och kickas ut. Men om det skulle hända och vi ska synka, så lätt Stockholm. Men NE kommer aldrig flytta eller skaffa filial, det är bara att glömma.

Och sen Palekings Park i Kambodja till pensionen. Men det är ju spikat sen länge.

Betty sa...

Ah men vad skönt - då vet jag i alla fall var vi är efter 63.

Unknown sa...

vi kanske ska köpa villan i phnon phen redan nu

Unknown sa...

precis, och köpa upp massa flygbränsle som jag tror kommer bli asdyrt i framtiden.