onsdag, september 16, 2009

Även om jag inte tänkte titta

Så måste ju Svenska Hollywoodfruar redan nu kunna koras till höstens genusvetenskapliga sprängstoff.

Läs t.ex. Anna Ankas inlägg på Newsmill om ni inte redan gjort det. Newsmill förresten, de är inte dumma med idén att bjuda in aktuella personer till debatt och replik.

Jag hade tänkt klippa in ett citat men det är omöjligt att välja. Bäva månde genusredaktören. Eller inte. Fejkat, tillspetsat, provokativt, jag vet inte, jag orkar inte. Men räkna med boxningshandskar i feminismringen framöver.

6 kommentarer:

Betty sa...

Har både sett programmet och läst artikeln. Jag säger det igen - det är värt att kolla på!

Artikeln däremot...alltså jag vet inte...jag får återkomma när jag smält den. Hon slår ju verkligen till höger, vänster och upp och ner (mest ner förstås). Så sjukt märklig artikel - och kvinna då förstås.

Unknown sa...

Programmet var onekligen en höjdare. Jag gillade nog kvinnan som hade snackat skit om sin vän Pamela bäst, verkade trots sin tjockismobbning ha lite hjärta (dock ej hjärna).

Artikeln var mest dålig.

klenin sa...

Men KAN artikeln verkligen vara skriven på allvar, eller har hon fått uppdraget att provocera så mycket som möjligt?

Såhär några timmar efter läsningen känner jag att det är partiet om illegala mexikanare som jag gillar bäst.

Unknown sa...

Ja, var kom det stycket från? Vad hade det med det hela att göra?

Eller jämförelsen "Om du går in i en hundaffär, köper du då en gammal hund eller en söt valp?"... hon har ju själv köpt en gammal hund?

Eller, just det, det är ju mannen som köper kvinnan i USA.

klenin sa...

"Det låter inte bra, Anna."

Krönike-Emil är lite orolig: http://www.ystadsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090918/NOJE/573588086/1730/&/Ett-brev-till-Ankeborg

Erik sa...

Den där kvinnan verkar ju vara ganska underhållande. Jag skummade artikeln och har bara sett best of på youtube men det är ju sjukt bra TV!

Ja, man tappar ju tilltron på människans och samhällets utveckling men det är ju bra om det blir lite debatt. Jag tycker definitivt att hon förtjänar sändningstid, mer lyteskomik åt folket! Det trista är väl att det nästan är snudd på kriminellt av TV3. Visst, hon är vuxen och inte prognostiserad retarderad men det kanske borde finnas ytterligare en diskrimineringsombudsman som värnar om puckade människor som skämmer ut sig och mänskligheten beyond all rim och reson, och därtill krävs kanske någon instans som ser till att sätta åldersgräns och senarelägga program för att underminera okontrollerad spridning av dumhet till värnlösa barn och teens.

För oss med en välordnad uppväxt och som klarar att tänka i en meta-nivå tycker jag det är verkar vara lagom underhållning.