tisdag, september 22, 2009

Prestera mera!

Fick i helgen höra att vår blogg ibland används som exempel på en bra blogg på en större PR-byrå i Stakka. En bra blogg som är opretentiös, kravlös, ej inkomstbringande, schysst attityd samt"skriven av smarta människor". Det var ett citat där på slutet.

Så bara så ni vet, det kan vara personer som förväntar sig ovannämnda som tittar in här ibland. Jag hälsar dem välkomna, trevligt att ni läser, hoppas att ni inte blir besvikna och om ni blir det så är det ju tråkigt. Vi skriver mest sånt som faller över oss och det kanske inte alls är kul att läsa för någon annan. Och så får jag uppmana mina fellow Palekings att göra sitt bästa för att leva upp till förväntingarna.

När jag ändå är igång så undrar jag hur ni helst stavar ordet schysst, sjysst, sjyst, juste, just osv? Ibland när jag chattar med Klenin så får jag tillbaka kommentaren "just" och då vet jag inte om hon menar bara just eller schysst. Hon är ju lite obestämbar. Vad tror ni?

2 kommentarer:

Erik sa...

Ja, det är just det! Jag tror inte, jag vet att hon är obestämbar.

Betty sa...

Meh ngn måtta får det väl vara - hon kan inte stava schysst just.