tisdag, november 22, 2005

Mitt första inlägg

Helgen var som en helg bör vara, slappa på soffan, sovmorgon, promenad, fest med sina vänner och sedan falafel.
Svekhoran försvann inne på KB, ölen tog nog överhanden. Puffen och Elin ställde dock upp och vi tog ut svängarna stort på dansgolvet. Falafeln piffades upp av ett fisande Kräk i randig kostym. Vart hade han egentligen varit innan?
Knäckte en 20-åring som ville ha med mig hem, berodde mer på min erkänt dåliga hörsel på vänsterörat än på att jag har ett ont sinnelag. Stackarn. Och jag som alltid hävdat att jag aldrig får skamliga förslag, nu vet jag ju att bara jag vänder högerörat till så kommer mitt liv bli så mycket mer spännande.

Ser fram emot julskyltning på söndag, glögg med pepparkakor (och den oundvikliga smaken av garnbitarna som följer med från Lovikavantarna) väcker julnostalgin inom mig, jag vet inte hur det är med er. Betty och Lenins närvaro är obligatorisk.

Jobbet suger redan idag fast det bara gått två timmar in på arbetsdagen. Åtta sjuka lärare och så då jag som står här med massa kids som inte har någon stans att bli av. Fast min favvokille i tvåan sa att det gjorde ingenting att hans lärare var sjuk för då kunde han ju få leka med mig hela dagen. Antar att det räknas som lönebonus i mitt jobb, glad blev jag iallafall.

Imorgon inget Tempo för min del, ska baka lussekatter och kanelbullar hemma hos föräldrarna. Torsdag däremot? Någon?

2 kommentarer:

Boogie sa...

jag tar gärna ett glas, puffen hinner inte till onsdag.

Betty sa...

Kan vi inte ses på tempo vid sju? eller tidigare. Jag går till KB vis´d sju...se mitt inlägg ovan.