fredag, november 25, 2005

Tempo, baby, tempo

The Puff, Jake the Break och The Cat var alla på Tempo igår för att diskutera vängruppens outs and abouts. Där arbetade vi fram en agenda inför helgen och nästa vecka;

Fredag (idag) är ni alla ute på "fri lek".
På lördag ska vi alla gå ut ihop. No questions asked. Puffen rekar en fest hos sina restaurangöppnarvänner. Andra förslag mottags, det är dock ledningsgruppen som har sista ordet.
Söndag ska det målas, för Betty, Lenin och Katten är detta ett obligatorium. Övrig gruppmedlemmar får delta i mån av plats. Efter målning är det glögg, mera glögg samt pepparkakor ute i det julskyltade Malmö som vi alla lärt oss att älska.

Tisdag är dagen för Kattmassage. Redogör för dett under dagarna som följer.

Nästa fredag ska vi gå på bio. Det är fredag som gäller och enbart fredag. Film? Förslag någon?

Avslutar med en vits, det är ju ändå helg (har testkört den för Lenin som gav tummen upp).

A bus stops and 2 Italian men get on.They sit down and engage in an animated conversation.The lady sitting next to them ignores them at first, but her attention is galvanized when she hears one of them say the following:"Emma come first. Den I come. Den two asses come together. I come once-a-more. Two asses, they come together again. I come again and pee twice. Then I come one lasta time."
"You foul-mouthed sex obsessed swine," retorted the lady indignantly. "In this country . . . we don't speak aloud in public places about our sex lives . . "
"Hey, coola down lady," said the man."Who talkin' abouta sex? I'm a justa tellin' my frienda how to spell 'Mississippi'."

Over and out

7 kommentarer:

klenin sa...

Himla fina planer, jag infogar mig lätt i ledet! På lördag är det även Fusion Mikro på Retro, som kanske kan vara kul?

Igår underskattade jag den tid det tar att spackla - och dra ut nästan 30 pluggar. Så nu sitter jag på jobbet, ganska trött, med extremt torra händer och allmäna skrapsår.

Innan dess beställde jag glatt en pizza på nya kvartershaket, för att vid bankomaten upptäcka att mitt kort avmagnetiserats en gång för alla. Jodå.

Betty sa...

Oki, jag är med. Men med en invändning. Jag åker till Sthlm nästa helg och blir borta to - må. så ingen bio för mig...

Undrar även för tiden för målningen. Då jag jag jobbar 12 - 15 så undrar jag vad som gäller?

klenin sa...

Hej E & A,

Jag gillade förslaget om att börja måla vid 10 på söndagen och sen köra andra omgången direkt efter kl 15 efter att du Betty slutat jobba. Men det kanske är lite väl ambitiöst med tanke på lördagens utgång?

Vill ni hellre måla bara på lördagen, eller en omgång båda dagarna, så säg bara till!

I'm all yours och forever grateful.

Boogie sa...

vilket gäng...

lördag låter finemang, fredag kanske en rulle och lite häng, någon, ska träna till 18.30 sedan middag och dusch, kan vara redo för mys från 20.00.

nästa helg är jag i sthlm från fredag morgon till söndag kväll, hoppar därför som betty bion.

hörs mot kvällen.

Unknown sa...

What about constant gardener som ni talade om - jag gillar även transfilmen som jag inte riktigt kom ihåg vad den hette.

Yes jag längtar efter film på fredag

Erik sa...

BRA historia katten!

Jag åker till Råå o vilar lite snart. Vi hörs imon. JAg meddelar vad som gäller när jag pratat med anton senare idag, får ej tag på honom nu..

lev väl
P

Betty sa...

Jag ska hänga med Emma ikväll. Kanske tar en öl...hör av er om ni känner för att följa med.

Jag målar helst bara på söndagen. Måste själv borra och fixa i min lght imorgon.