fredag, mars 28, 2008

The National i mitt hjärta

Det har, det må erkännas, varit fasligt tyst om mig och Anna sedan Tokyo. Till mitt (vårt) försvar vill jag säga att jag faktiskt skrev ett långt inlägg på plats, om allt från rökrutor utomhus, knappfunktionen "spol-ljud" på toaletter, lyxmiddagen på Park Hyatt och japanskornas totala oförmåga att gå i högklackat - vilket alla gör ändå. Sen blev det knas i publiceringen och allt försvann. Bättring utlovas, jag gillade verkligen Puffens lilla update nedan.

Men tills dess kommer här början på en fantastisk låt:

I'm put together beautifully
Big wet bottle in my fist, big wet rose in my teeth
I'm a perfect piece of ass
Like every Californian
So tall I take over the street, with highbeams shining on my back
A wingspan unbelievable
I'm a festival, I'm a parade

And all the wine is all for me
And all the wine is all for me
And all the wine is all for me

The National, jag verkar aldrig tröttna på dem. Det är som "The World's Greatest" - som Katten f.ö. spontant började sjunga på i Japan fast helt tvärtom. Lyssna! Finns på EP:n Cherry Tree.

Inga kommentarer: