onsdag, januari 18, 2006

Bibliotekarie gör bort sig X 2

Idag när jag arbetade ville en tjej låna 2:a och 3:dje boken i serien om Alanna. Hon visste redan titeln på bok 2. Vi gick tillsammans till hyllan och tog fram den...sen ville hon som sagt ha boken som följer på den. Eftersom jag inte kunde svarare gick jag bort till datorn och kollade i katalogen. Utan problem hittade jag den och skrek bort till flickan:
Den heter flickan som rider en man!
Jag hajade själv till över att det som kommit över mina läppar lät något barnförbjudet. Och mycket riktigt heter boken Flickan som rider SOM en man.

I min dumhet trodde jag väl att detta skulle bli min sista fadäs under dagen.

Men icke....rakt framför mina ögon (bokstavligen och med en låg bokhylla emellan, 3 hyllplan) snodde någon en av våra datorer. Detta uppdagades inte förrän en unge undrade varför jag bokat in henne på en dator som inte fanns...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Pinigt

Unknown sa...

Bra förberedelse inför de gångerna när någon smyger fram till disken för att fråga var sexhjälpsböckerna finns.

Erik sa...

bra jobbat betty!

Boogie sa...

skarpsinnigt...

klenin sa...

Varför säger man egentligen att bibliotekarier är virriga?