söndag, januari 22, 2006

nu börjar killarna trilla in

Hej Babes

Efter att ha skapat en profil på Australien största gaysite så började saker och ting hända...

Kille nr 1 - Brad
I fredags kväll lurade en kille som sa att han skulle vara 29 (snygg på bild) med mig hem till sig på vin. När jag satte mig i hans bil så insåg jag snart att jag hade blivit lurad - säkert 35 och höknäsa. Men han samlade snabbt lite pluspoäng då han stekte pannkakor med lönnsirap och glass till mig innan han fick köra mig hem igen.

Inte deppig efter detta nederlag så passade jag på att titta på lite monument i Canberra dagen efter





Kille nr 2 - Simon
Sedan kom en annan kille fram ur internetrymden och erbjöd sig att ta med mig till Canberras enda gaydisko. Fina bilder och muskulösa armar lovade gott. Han visade sig dock ha dubbelhaka och tog även med sin kompis som visade sig vara ett hångel till honom (??!!). Gaystället the Cube påminde mycket om Wonk. Där blev jag introducerad till lite av Simons polare. Till råga på allt träffade jag på bankmannen som fixat mitt australiensiska bankonto. Han envisades med att tala tyska med mig - och dra ut mig på dansgolvet så fort det spelades en låt från 80-talet (en man i sina bästa 40 år). Får man göra så?

Kille nr 3 - Andrew
Men så blev jag introducerad till hans rumskompis som visade ett intresse. En 21 årig aussie-grekcypriot som absolut tyckte att jag skulle följa med honom och hans tjejpolare och klättra dagen efter (dvs idag söndag). Jag tyckte att han hade liten nacke (som en uggla litegrann), men benägen att skaffa vänner tackade jag ja. Det var schysst att klättra - ingen tre dagars kurs för att få säkra där inte - en ledare visade mig en gång sedan var det bara att köra.





I bilen på väg hem så petade Andrew mig på mittsvettiga kärlekshantag, tittade snällt upp på mig och sa - Coffee tuesday? Jag sa OK - Vad tycker ni?

Hemkommen och het kunda jag inte tacka nej till min värdmammas erbjudande att åka till den lokala poolen - det var 36 grader idag. Där i omklädningsrummet träffar jag på Brad (kille nr 1) med en mysko asiat som tittar på mig med stora ögon.



Kille nr 4 - En mysko asiat
Hemkommen igen från poolen så fick jag ett mess från en söt kille 28 som forskade och var biolog. Han vill bjuda på hemmagjord plommontart. När jag kommer till dit så stöter jag på deras nya inneboende i kollektivet - en mysko asiat som tittar på mig med stora ögon. Han ville krama mig väldigt länge - jag var tvungen att avbryta det hela genom putta bort honom och säga - take it easy man. Han ville ha mitt nummer. Brad (kille nr 1) hade inte velat ge det till honom vid poolen utan att fråga mig först (heder år Brad). Han fick inte numret av mig.

Kille nr 5 - Shane
Väl av med asiaten åt jag svettig och ofräsch en ganska god plommontart med Shane som satt i en sönderriven t-shirt. Han var tanig och söt. Jag fågade om hans forskning. Han ska sluta forska för att köpa en bondgård två timmar utanför Melbourne. Där ska han odla hasselnötter och eventuellt skaffa några getter. Jag fick se bilder på den mark han hade tänkt köpa.

Imorgon ska jag fika med en japansk doktorand i Antropologi. Vem vet - det kanske är killen i mitt liv!

Puss Jakob

7 kommentarer:

Betty sa...

Darling!

Jag tycker Andrew ser trevlig ut på kortet. Så där lite lurig i blicken som man kan bli om man får talk i ansiktet.

Shane tycker jag verkar va en kul kille som du kan hänga mer med. Att schacka gård och skaffa getter är inte fy skam. Men kära inte ner dig för då kanske du fastnar ute i obygden. Det vill varken du eller jag. Men kanske Shane...

Asiaten verkar ju ha tappat det helt och hållet. Social krympling mao.

emma d sa...

Satan i gatan vad du ligger i jakob, verkar gå som tåget med raggandet. Låter bra!

Kille nr 3, 5 och den här japanska doktoranden tycker jag låter som intressanta kort.

Passa dig för den mysko asiaten!

Unknown sa...

Åh herregud.'
Jag som tyckte att mitt kärleksliv började bli spännande efter att ha blivit uppfångad av en gosse i väntan på bussen till Lund i lördags. Han sa; "Tjosan! Här var det visst halt!" jag sa: "Oj. Tack."
Nu inser jag att jag bara precis nuddat vid utkanten av det som andra kallar datingscenen.

Boogie sa...

snyggt jobbat, vilket tempo, får mindervärdeskonplex, doktoranden verkar den enda potentiella av de hittils, en bonde du diskutera odlingar med och ta med idéer hem till lotten... tänker lite på mig själv också...

go for it prinsen

Unknown sa...

Jag kommer att hålla er uppdaterade
Cheerio old chaps

Erik sa...

Snyggt jobbat Jake!

Jag tycker du verkar ha kommit igång bra där nere! Som sagt, se upp med asiaten..

klenin sa...

Ojoj, det tog mig halva dagen att återhämta mig. Jag håller på shane och japs-doktoranden.