söndag, januari 08, 2006

Musik musik musik

Tänkte ge mig på att tipsa om Pandora, ett "musikradio"-projekt. Skriv en namnet på ett band eller en låt du gillar så slumpas det det fram musik som kan tänkas uppskattas inom samma genre.
Hyfsat bra och de hittar ganska mycket faktiskt. Alltså det är som en radio som spelar musik, men bara för en självt.

Något annat som kan roa är kanske Gnod-project. Här kan man få tips på nya författare, band och filmer.

Musiksökningen går till så att du skriver in tre band du gillar. Jag skrev in : death cab for cutie, dressy bessy och cat power. De tyckte jag skulle lyssna på magnetic fields, of montreal, modest mouse, microphones osv....okej det var inga nyheter. Men två band hade jag inte hört förut pinback och tattle tale. Vet inte om det är bra tips eftersom jag ännu inte kollat upp dem.

Om du vill ha tips om författare så räcker du med att du skriver in ett efternamn så dyker det upp en mindmap på relaterade kollegor.

Ganska lustigt faktiskt. Det verkar funka helt okej. Jag ska testa lite till.

1 kommentar:

Erik sa...

www.last.fm (min tentarättningspartner) skulle jag rekommendera istället faktiskt. (svenska utvecklare, håkan finns!) Kan fås som litet program istället för webgränssnitt, mkt smidigt!