onsdag, augusti 02, 2006

Korv

Puffen och Charlie!

Det här var inte kul. Korven kan ge cancer!

3 kommentarer:

Erik sa...

Då blir det kanske fattigmannen hädanefter... Fan, jag som trodde korv var den ultimata föda alla kategorier...

Charlie sa...

Korv är den mest demokratiska maten. Funkar både för fattig och rik och det blir alltid lite festligare med korv. Att korven skulle vara cancerogen kan jag inte tänka mig. Jag ställer med tveksam till studien. De måste räknat fel.

Betty sa...

Ja, jag med. Och med det här uttalandet:

"På individnivå kan man inte säga hur stor risken är. En person kan äta hur mycket som helst utan att risken ökar, medan andra kan löpa ökad risk vid små mängder, säger Susanna Larsson."

kan man ju verkligen undra...och sen säger de att magsäckscancer kan bero på många olika orsaker...

Som sagt man ska alltid ställa sig skeptisk till forskning. Så mycket kan gå fel.