måndag, februari 18, 2008

En annan del av Sverige

Kände att det var dags för ett inlägg från min sida nu....Ett litet veckobrev rent av.

Har hunnit besöka läkare två gånger i veckan, dels för samtal och sedan för provtagning. Blomberg, eller Blomman som jag kallar honom, är typisk läkare. Man, runt 55-60, lätt gråhårig. Lyssnar inte till man talat till punkt, så som det ju ska vara när man sitter och pratar om sin sjukdomar och mörkaste hemligheter. Fick själv komma med ett förslag på vad jag trodde var fel på min mage (orsaken till besöket). Sade att jag ju tippade på katarr eller kanske inflammation eller kanske IBS,
- ja, det kan ju också vara cancer, fyllde Blomman uppriktigt i när han sträckte sig efter post it-lapparna.
- ja, det kan det ju, konstaterade jag i min tur
Väntar nu med spänning på torsdagens provsvar.

Fick långfingret av en arg tysk på Debaser. Men det ska man väl få någon gång i livet tänker jag mig.

Spenderade söndag kväll med att kolla på koreansk skräckfilm ”The doll master” hemma hos Krabbans brorsa. Jag skulle vilja ge er rådet att snabbt leta upp alla övergivna dockor från barndomen och be dem om ursäkt för att ni slutat bry er, gör det nu innan det är för sent.

Har konstaterat att jag har fått ihop det med en gubbe. Bedöm själva;
Favvoprogram: På spåret
Favvounderhållning; Charlie Chaplin, till vilken han skrattar högt, skakar på hiúvudet och slår sig för knäna. Detta gör ingen i vår ålder utan att efteråt stanna upp och tänka - Vafan, slog jag mig precis för knäna?
Favvohållning; spatserande i sin öronlappskeps med händerna knäppta på ryggen.
Favvokommentar; allt i stil med ”Hur tänker folk idag?” ”titta som de beter sig?” ”det finns ingen kvalité i dessa produkter längre, se efter själv!”

Veckans kändisspan:
Fredrik Strage; inte så fuktiga läppar som på bild, dessutom utan glasögon vilket tonade ner hela hans utseende. Blev lite besviken på att han såg så icke-definierad ut i sitt utseende (men inte alls lika besviken som när Stoffe pekade ut Kaahs väl tilltagna kalaskula, det hörde inte alls ihop. Kaah – ölmage....nej)
Martin....schlager Martin (Las Vegas-Martin!) tränade på SATS odenplan i torsdags. Mkt slitet utseende och hyfsat svettig. Hela han var blank, vilket jag hade förväntat mig på något sätt, oavsett när jag tänkt springa på honom.
Linus Wahlgren. Finns väl inte så mycket att säga där kanske.

Veckans indier:
Kanske killarna på jobbet som,, eftersom projektet gått så bra, ska komma förslag på vilken av alla stockholms finare restauranger chefen ska bjuda oss och direkt ropar - India Cuisine!, ett ställe vid Hornstull. Fantasi, det är deras största tillgång.
Eller kanske han som på min fråga om han visste vilket datum vi skulle gå live med Spanien mailar tillbaka det informativa svaret
– Yes!
För det visste han ju. Fler mail följde sedan.

3 kommentarer:

klenin sa...

Hahaha, jag har saknat dina inlägg honey.

Unknown sa...

Jag vill också bo i stockholm

Unknown sa...

Men det är bara att flytta hit. Ni är alla så välkomna så!