onsdag, februari 27, 2008

slaktad




Åh - slutseminariet blev inte den succé jag drömt om
tvärtom - jag slaktades.

Peter, min handledare, sa till mig efteråt att det var ju mest lite redigeringsarbete ... eh ... jag undrar vilken värld han lever i, men han är söt ändå, när jag skrev i ett e-brev att jag kände mig skakad skrev han ett långt brev där han hyllade min forksningsinsats, men det värsta är att jag känner inte att jag kan lita på honom.

Det som är bra är att jag fick höra en massa kritik, så jag inte är oförberedd inför disputationen

Det är som är lite läskigt är att det kändes som om mina opponenter inte fattade vad jag hade skrivit om. De tolkade vissa saker precis tvärtom från det jag hade skrivit. Sedan när alla andra höll med, och tyckte det var en bra opposition, kändes det som om jag var med i en kafkaroman, är det ingen som fattar vad jag skriver...

Ja - summan av kardemumman är att jag ser fram emot debaser ikväll, men sedan lär ni inte se mig så mycket framöver... jag ska tydligen skriva en ny avhanling på några veckor plus styra k3 konsumtiosnkurs...

Inga kommentarer: