torsdag, november 29, 2007

lågintensiv träning is the shit

Det var med skräckbladad förtjusning jag närmade mig Goodlife fitness lokaler efter en veckas oträning och frossande i kakor, tårtor, italiensk glass, tacos, enchilladas, mole, vitt bröd med sylt och cornflakes till frulle (det var det som vandrarhemmet bjöd på och gratis är gott), otaliga kaffe lattes och lunchbuffeer dar man gjort allt för att få valuta för pengarna.

Ställer mig på vågen och vad ser jag? Jag har gått ner 3 kilo på en vecka med ovanstående diet.

Nu är saken den att jag inledde min canadavistelse med ett frosseri i nordamerikansk kakkultur, chocolate chip cookies, country mams chunky walnut cookie et cetera. jag gick naturligtvis upp i vikt och efter krabbans besök gick jag in för att faktiskt bli av med de kilon jag lagt på mig. Jag drack vatten varannan timme, åt nötter istället för kakor, slutade äta efter kl åtta et cetera, tränade massor,men inget hände.

Så kommer jag hem från mexico och har blivit av med kilona... jag börjar fundera på vad jag gjort annorlunda, och jag tror inte att det är kosten som är nyckeln här utan att jag dagarna i ända promenerade över allt. Jag har knappt suttit ner förutom då jag åt, sov och de få gånger det faktiskt fanns plats på tunnelbanan och bussen att sitta.

Ok här i Toronto - sitter jag och skriver hela dagarna förrutom då jag tränar, då oftast explosiv träning. Fast däremot äter jag sjukt nyttigt och regelbundet.

Jag erinrar mig att det var likadant i Paris i höstas.

Det finns bara en slutsats att dra - för att bränna fett, lågintensiv träning is the shit!

Nu är det säkert så att det är lite muskler som har försvunnit, men ändå, tre kilo - så nu är jag tillbaka på den nivån jag var när jag lämnade Sverige. Ni kommer alltså att känna igen mig

3 kommentarer:

Betty sa...

Jag vet inte riktigt vad jag säga...förutom att jag vill minnas att det inte skulle skada med några extra kilon på din lilla lekamen...

Unknown sa...

det du kom fram till med din mkt långa utläggning angående träning är att du inte har ändrats sen sist?

bra att veta, tack!

Unknown sa...

Hallå! Jag kommer ju med jätteintressanta träningsresultat här ju - ut och gå instället för spinning liksom - revolutionerande