måndag, november 05, 2007

Tequila Burritos Sombrero och Frieda Kahlo

OK babes,

Jag skall till MEXICO CITY woohoo!

När jag inte fick en inbjudan till västra Canada och universitetet i Calgary så började jag titta på resor. Vart man kunde åka för en billig penning utan att ruinera sig? USA är ju hyffsat billigt att åka till, men ganska dyrt att bo, om man inte vill bo i sovsal. Men så snubblade jag över en billig biljett till Mexico City, och kollade upp enkelrum, typ 100 kr natten, så jag väntar bara på bekräftelsen från Delta Airlines :)

Det skall bli sååå skönt att lämna Toronto lite. Jag vet, jag är en bortskämd snorunge, åker till Canada, känner mig rastlös och bokar en biljett till Mexico, medan ni andra sitter i Malmö liksom. Jag får nästan lite dåligt samvete.

Men det är dumt att inte utnyttja möjligheterna som ges en

8 kommentarer:

klenin sa...

Sitter i Malmö och sitter i Malmö, jag och Katten pyser till Tokyo i mars, jag tar mig förhoppningsvis till Berlin i januari och jag röstade frivilligt nej till att åka till Polen i jul, så jag ska inte klaga.

Men Mexico, vad fint! Minst en tequilalarv måste du svälja.

Unknown sa...

OK - mitt dåliga samvete försvann genast :)
Synd bara att jag inte gillar tequila

Erik sa...

Sitter i Malmö. ja. Åk Jakob, åk! Jag har för fan varit i danmark, kanske Nice över nyår, kanske Berlin i januari och något stort är nog på gång i vår tror jag... Lite snöbräda hade varit nice också. Kan någon låna mig pengar..? Vi får se vad som är genomförbart...

Meskalin då?

Unknown sa...

OK - jag inser att formuleringen "sitter i Malmö" var något olycklig och tolkas inte såsom jag menade.

Jag önskar att jag satt i Malmö med, den tanken har jag åtminstone en gång om dagen

Erik sa...

Alltså jag tog inte illa vid mig. Längtar du hem så ofta?

Jag längtar bort lite, kanske måste bara komma iväg på lite semester.

Unknown sa...

Längtar hem och längtar hem...

Jag tänker ju på er varje dag, och jag bor ju hos en gammal tant som är störig ibland, och då längtar jag hem till min lägenhet, och så läser man om brunch på bloggen och då längtar jag hem till er.

Men jag gillar ju Toronto mer och mer. Bra polare, massvis med konserter och happenings hela tiden. Var till exempel gay hiphop i lördags. Det finns väl knappt i hela norden. Och Halloween med spökrundor et cetera. Så jag försöker ta vara på tiden här och uppskattar den, även om det skall bli härligt att hänga med er och dricka glögg om cirka sex veckor

klenin sa...

Jag tog inte heller illa upp, ville mest påpeka att om du är en skitunge så är vi andra i PK det cokså. Men du, sex veckor, det är ju ganska snart! Jag räknar dagarna till din arrival.

Betty sa...

Tjhooo!!! Sex veckor.