torsdag, november 15, 2007

Malmööö där vill jag leva och dö

I en släng av framtidsångest skickade jag ett massmail till Lund, Helsingborg och Malmö och undrade hur de hade med jobb framöver... och den som gapar efter mycket...

Jag blev bland annat erbjuden en halvtidstjänst på K3, först som adjunkt vilket skulle gå över i ett lektorant när jag disputerat.

Det är ju naturligtvis mycket lockande och som Helena säger, det tyngsta argumentet av alla för att ta jobbet är att det blir PK i Västra hamnen. Jakob, Helena, Puff och Betty -precis som när vi alla lunchade på Skanska!

Jag gillar tanken

6 kommentarer:

klenin sa...

Varför svarar ingen på detta!?

Unknown sa...

Svara själv då!

Jag ville svara men kom på att jag ju inte kommer luncha i Västra hamnen med er. Så då blev jag osäker på vad jag skulle skriva.

Men grattis Jakob, till att folk verkar vilja ha dig hos sig. Måste kännas fint.

klenin sa...

Jag har ju diskuterat det här med Jake redan, trodde det var tydligt ;)

Betty sa...

Jag har också gjort det.

klenin sa...

Okej, då känner jag mig lugn. Heja Jakob!

Unknown sa...

haha
gud vilken rolig konversation - jag gillar att du gick in och krävde uppmärksamhet å mina vägnar Lenin - jag gillar det.

På tisdag drar jag till Mexico och .. nu är det mindre än en månad tills jag kommer hem, fyra veckor idag