torsdag, oktober 16, 2008

En halv vecka: Who? ME? A freak? ...och dessutom tid.


1. En helt vanlig dag. Och jag funderar på om mitt huvud är buggat. Av ca en chef. Och det är inte första gången.. Endast en lite del av kommunikationen är ju via tal. Tänk om man säger allt viktigt på annat sätt än med ord eller om man har sjukt dålig koll på sig själv! Blond, kraftig och hade page eller hur var det? Eller hur.. Idag funderar jag allvarligt på hur jag beter mig. Dessutom kommer det att produceras någon form av karikatyruppbyggd film innehållande bl a mig ganska omgående. Intressant.



2. Jag lämande tillbaka en produkt på Clas Olsson igår. Det var det tråkigaste jag gjort på länge. Jag funderade nästan på att skita i det och ta smällen på 69 pickadoller även om produkten var helt värdelös men tänkte att den kommer nog till användning för för någon stackars sate på ett eller annat sätt. Plus konsumtionssamhället och det där. Återlämningskundtjänstdiskpersonal kan kanske vara bland de sämsta jobben. "Jaså är du här för att klaga? Jaha... Inte nöjd? Nähä.. Du vill hellre lägga tid på något mer utvecklande än att hänga i en källare på sunk-Triangeln? Månde..."

Helt sanslöst ovärderande undrar jag såledas givetvis om "man" fortfarande köper kläder för att prova dem hemma och sedan lämnas tillbaka dem om man bestämmer för att man inte vill ha dem? Det kanske är skillnad på produkt och produkt men ändå. Vem vill "gå på stan" i onödan? Etta inte.

5 kommentarer:

Unknown sa...

vaddå - shopping/ fönstertittande är ett viktigt tidsfördriv

Att "ha koll" är en viktig markör i ett konsumtionssamhälle. Alltså att gå på stan för att inte köpa, men känna till det man kan köpa, och således kommentera det som folk har köpt mot bakgrund av den förvärvade kunskapen (genom fönstertittande) är en viktig kompetens i dagens samhälle, eller?

Erik sa...

är du på konferens?

Unknown sa...

ja... märks det?

Unknown sa...

klenin gör nog så ibland. Men hon gillar ju att vara omständig.

klenin sa...

Mm, men främst på HM. Långa provköer och sunkigt ljus är meckigare än att ev gå tillbaka. Annars skulle jag kalla mig proffs på velighet när det gäller dyrare grejer, jag går snarare tillbaka än rycker saker i farten.