torsdag, oktober 16, 2008

Åh jag längtar efter er mina vänner. Men nu är jag på väg. Tåget tuffar på mot Malmö. Saknar er. Ser fram emot häng. Ser inte fram emot att hjälpa granne i helgen. Magen knyter sig. Han fick mig att börja gråta härom veckan. Sate.

Någonstans mellan Borås och Varberg såg jag en tjärn (kan varit en å eller kanske en vanlig liten sjö, men jag vill tro att det var en tjärn) med stilla glimrande vatten och träd med löv i höstfärger. Nedanför forsen. Det var magiskt. Försökte ta en bild genom tågfönstret. Gick inte så bra. Men kanske delar jag med mig av ögonblicksklicket ändå när jag är hemma och kan ladda upp.

Vad är skillnaden mellan tjärn och sjö? Och stavas tjärn tjärn?

Är det kallt i Malmö?


Kram.

2 kommentarer:

Erik sa...

Men du kommer att ha en solid PK-backu-up om det skulle bli kuring på lördag!

Unknown sa...

Usch, är det grannen som tyckte att vi hade en så trevlig nyårsfest sist?

Tips, ha med någon annan om du ska träffa honom. Någon som kan säga ifrån eller bara stötta.