torsdag, januari 22, 2009

Nu händer det grejer




Just nu. Evakuerades från mitt tåg. Lyckades nästa rulla en station, från Kalmar till Nybro. Men 400 meter innan stationen tog det stopp. All (nästan) tågtrafik i södra riket stod still. Jag kastade mig ut och med ett graciöst hopp landade jag på banvallen. Lemmeltåg av alla pendlare. Någon pratade om bussar och jag såg ett mardrömscenario framför mig...buss, alla småstadsstopp till Malmö...ryktet sa att vi skulle få vänta till 19:30 (eller just den infon hade jag själv hunnit kolla upp på nätet). Väl i Nybro så fick huttrandet ett snabbt slut när vårt tåg kom inrullande på stationen som om inget hänt. Nu rullar vi framåt, på väg till Alvesta, där nästa stoppkloss dyker upp med alla andra försenade rälsfordon.

Vi får se när jag dyker upp. Och detta bara för att någons skärm blev svart i Malmö...

I måndags fick jag åka buss från Älmhult till Alvesta...det börjar inte bra för den nya tågentreprenören; DSB.

Men jag tycker det är ganska spännande. Hittills...

2 kommentarer:

Unknown sa...

heder åt dig att du har modet uppe
själv hade jag blivit sur

Betty sa...

jo, men jag var förbered på det värsta. Nu blev vi "bara" försenade 1 1/2 timme. Hade hoppet uppe tack vare datorn och internet.