måndag, januari 26, 2009

Som om det vore i ett annat liv



Jag var 18 år, helt såld på gin och tonic och just den där kvällen 1997 uppflugen i ett DJ-bås (som man rent faktiskt fick klättra upp i) på Lotsen, där jag egentligen var för ung för att komma in. Det var någons tjugoårsfest eller tjugofemårsfest och hyrd lokal och jag fick lyssna på Daft Punks "Homework" på vinyyyyl i skivsnurrarnas lurar. Extra coolt var att ena snubben var min kille då, 23 år och alltså skitvuxen tyckte jag. Vid den här perioden var jag också mäkta stolt över den ödla som knappt hunnit torka på höften. Minns också att jag älskade den här videon. Jag vet inte vad jag tycker om den idag, men skivomslaget gillar jag fortfarande. Men det känns som om allt det här borde ha ägt rum för mer än 11 år sen.

Inga kommentarer: