måndag, juli 23, 2007

Agats 30-årsfest + syskonens också

I lördags var jag på den finaste födelsedagsferren ever. Mr J och jag, Kaffedejten, Klara, Emma E x 2, Anna, Björn och lilla fina Stina, Jonas, Johan, Johanna, Peter. Ja det var fest med massa folk jag inte känner så väl, men gillar som fan. 80 pers hade tagit sig ut till Letesmåla, där Agata med systrar är uppväxta. Det fanns grisar, hönor, hästar, en hund, katterna Laktrits och Doris. Vi som inte bodde på höskulle, slog upp ett tältcamp i en ring på en äng. Det fanns utedass, där Cissi och jag satt i bredd och kissa. Socialsamvaro på toa, jag älskar det. Det fanns partytält i trädgården, där det dukades upp värsta goda buffen och det bjöds på öl och vin. Det fanns soffgrupper och ett karaokerum i en lada. Vi drog av låt, på låt, på låt. Vi gängsjöng som om natten var den sista, till slut så påpekades det att andra också ville skråla. Så vi passade micken. Men det var så fint! Prince, Spice girls, Ebba grön, Pulp....osv, osv. Som den riktigt bra festen det var så var underhållningen på topp Liten Kris (som också är med i detta band) feat. [kommer inte ihåg] feat. La puma körde Stars are blind och ett par andra rökare och sen sen dansade Fittcrew Heartbreakers
loss i ladan, som huserade dansgolv och dj-utrustning. Det sista jag vet är att jag ramlar av dansgolvet efter en TTA-låt, vid 3-tiden. Lägger mig i tältet och somnar när någon spelar R Kelly på sin mobiltelefon. Dagen efter bjöds det på smarrig frulle och hästjakt (utan resultat) och sen styrde vi kosan mot Malmö.

1 kommentar:

Unknown sa...

babe - jag äslar dina länkar
och är lite avis på att jag inte fick vara med

men va fan - vad är letesmåla jämfört med london
...eller?