måndag, juli 24, 2006

I like my bike

Idag satt jag och skådade ut över Bo01, när jag plötsligt (med lite hjälp och fantasi) såg Palekings hoja fram på "stenplanen" utanför Bar Italia, placera sina cyklar i en perfekt halvcirkel för att sedan i samlad trupp (men utan ett ord) inta vattnet.

Men nu är frågan: hur ser våra cyklar ut? Om vi nu ska etablera oss som ett cykelgäng - vilka personligheter har vilka attribut på sina cyklar? För enkelhetens och synkens skull tänker jag mig att alla cyklar är svarta. Annas tror jag har skitmycket silverglitter i själva färgen. Jakobs tror jag har en vimpel på pakethållaren. Vad har ni andra? Vad har Dallas, som pushat hårt för cykelgängstanken? Vad har jag? Kräket? Krabban?

3 kommentarer:

Unknown sa...

mmmmm..... glitter....
Och en cykelkorg i flätad vit plast med en rosa tygblomsterranka instucken längs kanten.

Kanske en ringklocka i samma stil som ger ifrån sig ett mustigt "ploinggg!!!"

Boogie sa...

jag vill ha en sån där honk honk tuta istället för en ringklocka, o så vill jag ha en svart mattlackad mormorscykel.

vi måste ha flames också, såna som gör att cykeln ser ut att gå asfort...

så här fort, swooooosch.

Erik sa...

Jag har en utfällbara reflexpinne på pakethållaren, det hade varit grymt med bakspegel...