onsdag, november 12, 2008

egentligen vill vi alla vara polacker

okej

igår var jag på massage hos Håkan, en tafatt och lönnfet svennebanan med tunt blonderat hår, han svarade nervöst på mina frågor o mina spända axlar, han var nervös att han tog i för hårt, jag bad honom ta i hårdare, han pratade om sin kollega Gunnar som precis börjat massera på Sats i Karlstad, han var bra, jag kunde fortsätta gå till honom kanske

idag har jag varit på helkroppsbehandling hos Zoya, en inflyttad polack, hon tyckte jakob var så duuuuktig som jobbade på universitetet, så duktig, så duktig och hon kunde massera alla spända axlar, inga problem, hon hade en mycket bra olja för det, mycket bättre än håkans klassiska svenne-massage, men hennes olja var dyr, mycket dyr, mycket exklusiv, men hon hade precis öppnat eget vid sidan om och var en dag i vecka i Karlstad så skulle bli hennes nya kund där. Till slut kallade hon mig för prins (!) jakob och tackade Gud för att han skickade så bra kunder till henne. Innan jag gick begravde hon mig i hennes stora barm och petade ner åtminstone två visitkort i fickorna till min vita badrock.

Jag antar att det är bara att bli Zoya's kund, jag kan ju inte motsätta mig Guds vilja om han nu har skickat mig ... hrmm det skulle göra mig till en form av jesusgestalt

Inga kommentarer: