söndag, november 09, 2008

lite olika då, och helgen som snart gått

Jag fascineras av tjänsten text-tv på nätet, jag peppar redan på lördagens psl-spektakel och gottar mig åt min nya tv (åkte på shoppingrunda i Vellinge igår - classy!).

Sedan undrar om och i så fall hur man ska förhålla sig till att den trevliga tjejen på uteserveringen var nitton(!). Det är ett jävla årtionde mina vänner! Ungefär en tredjedel av våra liv i åldersskillnad mellan oss och dagens ungdom. Fascinerande. Debaser => KB, är det synd att man inte har ett stammiskort man kan klippa sönder och aldrig mer komma in.

Tempo - förbaskat trevligt, tack för igår, men det där med att "Lenins drömmar är kattens misslyckanden", wzp med det? Eller var det tvärtom? vem sa det? Stora ljusa Ferdinand på hela bordet...

Burn After Reading rekommenderas, movie-night med tacos i fredags. Ett saligt frossande i svenne-föda som faktiskt återupptogs när jag i natt tuggade nachos med dip i horisontalläge tills käkarna domnade. Hatkärlek. Nu vill jag se rom-com. Vad äter man till det? Sushi?

PSL på lördag, beroende på upplägg med tider osv tycker jag att vi hänga hos mig innan. Swell.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hånglade med en ung stilig blivande kandidat i mkv som också är 10 år yngre, jag charmeras av honom men inser kanske att det inte lär bli mitt livs kärlek - det är så jag förhåller mig till saken - glöm inte att

- alla är värda ett hångel

instämmer i burn after reading - jag skrattade så jag grät - dessutom gillade jag låt den rätte komma in, men jag hade inte läst boken innan

Unknown sa...

"Lenins drömmar är Kattens misslyckanden?"

Nu måste ni fylla i här, jag sitter här och hittar på alla tänkbara förklaringar till detta påstående/absoluta sanning/what ever.

Men i övrigt; hur fick du reda på att servitrisen var 19? Hittar återigen på alla tänkbara förklaringar.

Erik sa...

För det första.. Jag vet inte, det lät bara kul

Hon var inte servitris. Och jag frågade. Vem som helst, förutsatt att den är en PK, kan låna det tricket!

Betty sa...

Jag funderade också den det där citatet. Jag minns det som att min kille så klart hade något med det att göra...kan det haft med nyår 2006/07 kanske att göra? Nuff said.

Kaffet sa...

blanda inte in mig i den här skiten