torsdag, november 13, 2008

Pocztówkie polskie





Jo, visst är det ganska fint att vara polack. Kanske beror det på Guds försyn, kanske beror det på vansinnigt gästvänliga släktingar, men jag har haft sex dagar fyllda med ansiktsbehandlingar etc, bubbel framför brasan i ett hus på landet, quality time med ena familjens rottweiler, klackarna i taket i Wroclaw med shots á la Polens flagga, släktkalas på nationaldagen och otroliga mängder hemlagad mat. Vi snackar vildsvin, kanin, anka, and, kalkon... jag har nog ätit i princip vilket Barnens zoo som helst. Pricken över i:et var nog när jag halvnaken fick ena ljumsken insmord i gelé av en välmeriterad polsk läkare. Men det känns roligare att utelämna orsaken till det.

Men ändå hugger det till lite i hjärtat när jag läser bloggen och inser att jag missat lite skoj med er. Men nu är jag tillbaka mina vänner! Räkan är i stan igen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag längtar tillbaks till Polen

Erik sa...

Jag längtar tillbaks till livet