torsdag, februari 16, 2006

Clogs / Trätofflor


Hej!

Jag blir galen. I julas när jag var hos päronen i Uptown så hittade jag en Harpers Bazaar - Au. I detta decembernummer finns ett par sjukt snygga träsandaler. Jag vill verkligen ha dessa! Jag har lokaliserat affären i Sydney och har mailkontakt med dem. De skulle alltså kunna skicka dem till Jakob i Canberra. Men det lär bli ganska dyrt med frakt och man får smeta ganska mycket från början. Det ironiska i det hela är att de heter "Swedish Forms Sandals".

Men inte fan lyckas jag hitta dem någonstans i Sverige. Kan någon hjälpa till?

Jag hittar massa online-affärer i USA som säljer svenska träskor gjorda i Florida. Men det hjälper ju inte mig OCH inget par är lika snygga som dessa.

HJÄLP!

4 kommentarer:

Betty sa...

Nu har jag dragit in fotot i Photoshop. Tycker själv att det ser ut som att det står Expert på sulan. Hoppas att jag är något på spåren.

Har hittat en svensk toffelfabrik som heter Euro Expert Clogs....var den nu ligger. Jag har testat att ringa, men ingen svarar.

Tacksam för hjälp, fortfarande!

klenin sa...

Alla märken har en återförsäljare och Palekings har både ett ganska fett kontaktnät och finfin mobilitet.

Kanske finns de på ett så enkelt ställe som Kph? Kanske i... New York?

Unknown sa...

Finns de i NY så är det bara för mig och Lenin att köpa hem ett parti. Tycker att alla kvinnor i gänget får vars en färg som de sedan får sporta i sommar.
Vad tycker ni andra?

Tessa o Mimmi clogs of Sweden sa...

Vi säljer likadana trätofflor, finns att få i alla färger!
www.tessamimmiclogs.se