tisdag, februari 21, 2006

NYC i juni/juli

Oki. I slutet av juni är det Mr J och jag som sticker till NYC. Vi tänker oss en 2-veckorsvistelse i staden. Nu är det ju så att de som jag sist bodde hos -99 har flyttat till San Fransisco. Det rör sig om sammanlagt fyra person så man kan ju undra som äpplet inte längre är den hetaste staden på andra sidan atlanten.

Hur som helst nu mina vänner vill jag ha tips. Speciellt på boende. Vi har kollat craiglist men jag tycker inte jag hittar några vettiga lägenhetsannonser. Nu börjar vi kolla på vandrarhem. Men jag vill ju inte dela säng med bedbugs och annat kräk. Vi kan betala 300 kr / natt / person topps.

Kan inte ni från parallellbloggen hjälpa oss! Martin och Julia har väl en del kunskap i ämnet? Och stora delar av Margareta-bloggen verkar ha sett mer av världen än Skånes slätter.

Hjälp!

2 kommentarer:

Martin sa...

Craigslist är väl fortfarande skiten om man vill hitta någonstans att bo?
Annars kan man ta in på vandrarhem och leta lite när man väl är där. YMCA/YWCA brukar vara ok, vi bodde ett tag på något ställe uppe i Harlem innan vi flyttade till Brooklyn. Har för mig att det ligger ett schysst YMCA i Greenpoint (precis vid Williamsburg) som är ett helt OK område. Nära tunnelbana och massa roliga saker.
Kolla: www.freewilliamsburg.com där de länkar till massa listings angående rum/lägenheter

Betty sa...

Aha tack för länken till freewill..ska kolla den. YMCA Greenpoint har var mitt första handsval tills i förrgår. Greenpoint har fått sjukt dåliga reviews överallt, just när det gäller städning verkar de vara sjukt och när jag läste en historia om möss i rummet vågar vi inte chansa.

Craiglist är mest svår överskådligt, finns så sjukt mkt konstiga annonser. och då menar jag galna. Samtidigt hade det varit det ultimata att bo i lght. Har hittat en annan förmedlingssajt som vi definitivt kommer använda om vi blir fler som sticker.

Jag har också lagt ut ett inlägg på Library Grrls...kanske dyker det upp ngt bra tips där....har även frågat om tips på bibliotek att besöka...mer som ett svepskäl för att få tips på boende. Är inte aspeppad på att driva omkring bland mögliga böcker.

Tack Martin! och om du kommer på ngt nytt vet du var du postar.