fredag, oktober 19, 2007

31 med förhinder


Jaha, så var det dags igen!

Igår firade jag med Tor, vi såg på Archticture in Helsinki på en skittrevlig klubb, men det bästa av allt, vakten ville inte släppa in mig utan att se leg (man måste vara över 18 för att dricka alkohol här också). Hans kommentar när han insåg min ålder

"What's your secret man, are you like a vegan or something?"

Ånnu roligare var när jag insåg att Lo-Fi-Fnk skulle vara förband - Yes tänkte jag, och berättade för Tor och hans polare hur bra de var - Tor firade det hela med att skrika "Heja Sverige" när de kom ut på scen. Tyvärr var de katastrof live. Men jag dansade vilt längst fram ändå, till den milda grad att en tjej knackade mig på ryggen och frågade:

"Are you with the band?"

Och så idag skulle det hända- jag skulle få träffa Hanson Bros... Brent min polare - jobbar för ett NGO "Free the Children" - och de hade en gala idag för gymnasiekids om hur vikigt det är att engagera sig bla bla bla - headline för dagen var Hanson Brothers. Brent agerar som deras assistent under deras vistelse här och skulle försöka fixa så att jag fick träffa dem backstage. Men när jag kommer till arenan (typ i globens storlek), blir jag omringad av typ 20 000 gymnasieungdommar som hoppar omkring till Nelly Furtado (en nationell stolthet här),äter varmkorv så att ketchup flyger i luften, samt kommer en vakt och frågar mig:

"Where is your teacher, are you supposed to be here alone?"

Jag fick panik - flydde ut ur arenan och gick och shoppade istället.

Nu har jag precis pratat med Brent - han erbjuder mig att att få åka med honom när han skall lämna bröderna på flygplatsen i morgon bitti - i Limousin. Jag tror jag hänger med

7 kommentarer:

Betty sa...

Hahaha! Underbart baby! Åh hur kunde jag missa din födelsedag!? Massa grattis förstås!

Unknown sa...

Oh yes -det blev både limo och festande med bröderna - bilder kommer snart på facebook

Unknown sa...

När kommer fotona?

Unknown sa...

de är uppe nu

klenin sa...

Fan-tas-stiskt! En final fantasi alright.

Unknown sa...

måste fråga; var det inte lite pinsamt att fota dem hela tiden? Tyckte inte de att det var jobbigt?

jag klagar inte, tvärtom, men ändå?

Unknown sa...

med tanke på att jag tillbringade säkert sex timmar med dem sammanlagt så var det OKEJ - dessutom tror jag inte de såg när jag fotade dem alla gånger + att deras publicist, hon var med på noterna
"guys this will be your rock'n'roll story"