torsdag, oktober 25, 2007

Don't try this at home


Igår tänkte jag testa "husmorskuren" för att hindra förkylningens stora utbrott. Ni vet den som det finns olika varianter på. Ett glas whiskey och vitlök; sprit, juice, vitlök; sprit, juice, vitlök och värktablett. Finns säkert ännu fler recept.

Egentligen tänkte först köra på värsta tankbara: "sprit, juice, vitlök och värktablett"-shoten. Det slutade med en och halv kapsyl sprit och en Ipren.

Sen på med dubbla tröjor, långkallingar, raggsockor och täcke.

Jo men tjena. Visst vaknde jag i en svettpöl. Mitt i natten. Och drabbades av PANIKEN.

Fruktansvärd klastrofobisk upplevelse. Och nej jag är inte frisk idag. Inte det minsta.

3 kommentarer:

klenin sa...

Rackarns! Generellt sett tror jag Aspirin är the shit, men min kombo med varmt te häromdagen hjälpte inte nämnvärt. Frossa och svettningar då som natten innan, same same.

Men hoppas verkligen att du är i okej form tll helgen. Puss puss.

Unknown sa...

Min mamma har alltid hävdat honungens läkande kvaliteter, vid sidan av vinäger och vitlök.

Mamma dricker vinäger varje dag och enlig henne håller det borta förkylningar - men fy faaan vad äckligt, jag har provat...

Unknown sa...

ja, vitlök, honung citron (även lite ingefära om du har det) är väl en klassisk kombo.

Har testat det men tror inte det hjälpte, men det var gott!

Ipren, aspirin osv är nog det du ska förlita dig på.