fredag, oktober 12, 2007

Thanksgiving a la Noren

Jepp jepp

Då avklarade jag och krabban två stycken thanksgivingmiddagar. Det började hemma hos Tors föräldrar. Pappa Anders, professor, mamma Maria, professor, Tor, Megan och Jakobx2

Kvällens stora samtalsämne under kristallkronan och till klassisk bakgrundsmusik var ... håll i er ... prostitution, skall det legaliseras eller inte? Mamman (för övrigt från Holland) var väldigt säker i sin argumentation och den homosexuelle sonen höll naturligtvis med. Kvällens bästa kommentar stod nog Pappan för "What about the Johns, the right of the Johns" (john = torsk). Det blev en ganska het diskussion. Mycket vin

Fast frågan är om inte Thanksgiving hemma med Gail tog priset. Vi har
a) den sönderstressade frånskilda mamman som lagat mat hela dagen och bara vill att allt skall vara perfekt
b) den grymt pårökte sonen, hög som ett höghus
c) den timide dottern
d) hennes superstiffe pojkvän
e) en hund som kräks
och så Jakobx2

Ni fattar själva, jag bifogar bilder



pojkvännen - dottern och modern på rad



mycket mat - pumpkin pie - grymt underskattat



precis innan hunden kräks i det perfekta hemmet

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastisk inredning som skymtar bakom mr J.

Har alltid velat prova en riktigt helamerikansk festmåltid. Var det precis så bra som det ser ut i tv-serierna?

klenin sa...

Krabban ser otroligt felplacerad ut. Jake, jag skrattar alltid så sjukt mycket när jag läser dina reseuppdateringar. Keep 'em comin!

Betty sa...

Jag dör alltså. Min fråga är också - är det plastblommor eller äkta som syns på korten?

Jag hoppas att hunden kräktes på mattan?

Unknown sa...

Det är platsblommor, jag har dem även i mitt rum, och hunden missade precis mattan tyvärr, eller som dan sa "thank god it didn't come on the carpet - mum would go have gone completly crazy

och maten - yum - pumkin pie - så sjukt gott