tisdag, augusti 07, 2007

Ett inlägg för att...det var länge sen sist

I natt drömde jag att jag blev ihop med Andreas från gymnasiet. Jag hängde med honom och hans parhäst Magnus. Andreas samlade på grafiska tryck av Bernhard Willhelm (hoppas på sanndröm, de va skitsnygga och jag skulle lätt börja samla). Vi befann oss i ett galet arkitektritat hus, så fort man tog i väggarna ändrade de form likt origami. A och M berättade stolt att de tryck som var hetast var de som var akronymer. I verkligenheten hade jag sagt: ni har fel det är inte alls akrotjaffso, det ni kollar på är grafik som har samma motiv (typ kvinna) men som portträtteras olika (borde finnas en bra konstterm, är för trött för att klura). I drömmen nickade jag bara, jäkla spån.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Akademikerunge!

klenin sa...

Det var mycket, mycket länge sen man hörde något om Andreas F!