tisdag, augusti 07, 2007

Glidaren inom mig

Egentligen är jag ju inte så imponerad av bilar…har jag trott fram till idag. Men idag lämnade jag in faderns Lexus på service vid Lexus-butiken. Kom dit vid åtta i morse, det stod då redan en bautabil med tillhörande medelålders manlig ägare och väntade utanför. Han var stilig, gråsprängd och hade en djup solbränna. Jag tänkte att en sådan solbränna får man när man seglar.
Vi samspråkade lite, som man ju gör när man står och väntar ihop på en tom liten parkeringsplats. Jag kommenterade storleken på hans bil. Han menade att den inte var så stor egentligen och att det kändes som en liten bil när man körde. Sedan sa han:
- Hybrid. Och nickade mot sin lilla bakelse.
- Va?
- Det är en hybridbil.
- Jaha, förlåt. Jaja, det är ju bra. Snyggt. Den går bra förstår jag?
- Absolut, spinner på. Du då? Är du nöjd med din bil?
- Jovars….men det är inte min…

Och det är här det märkliga hände. Jag tittade på vår i jämförelse lilla bil och insåg att min pappa skulle framstå som en mes eftersom han inte kunde mäta sig mot den här stekaren vad det gällde bil. Jag hörde istället mig själv säga:

- Det är min mammas, men jag kör den rätt ofta. Hon är nöjd. Jag är nöjd.
- Det är kvalitén.
- Jo, det…
- Köper man en Lexus köper man kvalité
- Det gör man ju. Mmm.
- Mm.

Lämnade sedan in min bil och fick en fjärrkontroll till en lånbil tills att servicen var färdig. Killen i luckan sade att jag bara skulle ha fjärtan i fickan och då öppnade sig bilen, sen var det bara att trycka på en knapp som det stod Start Engine på. Det stämde. Han berättade dock inte att bilen även ställde in sig automatiskt efter min tyngd och längd när jag satte mig i förarsätet, allt justerades till utan att jag ens behövde fundera över det, fantastiskt! (fast jag var inte helt nöjd med hur ena backspegeln vinklade sig.) Sedan bar det av och det kändes som jag flög, fort och tyst flög jag fram i denna monsterbil som jag nog nästan har fått lite erotiska känslor för.

Sen var det ju inte utan att jag körde ett race med en Porsche på Inre Ringvägen. När jag sedan svängde av för att köra på motorvägen mot Trelleborg drog Gangstarr igång på P3. Jorå! Så kan det bli!

Och jag kan ha bilen till kl 18 idag, ifall att.

1 kommentar:

klenin sa...

Shiiiiiiiiiiiit!